Nieuw in de praktijk: NEI therapie

Zoals jullie misschien al hebben gezien afgelopen week.. ik heb mijn NEI-diploma behaald! Een fantastische tool en uitbreiding voor in de praktijk. Wat ik al direct doorkreeg is dat NEI perfect samengaat – écht hand in hand – met IEMT.

Een samensmelting waarbij we met beide tools werken op onbewust niveau en aan de slag gaan met opgeslagen herinneringen & gekoppelde emoties uit het verleden (huidig, familielijnen en/of reïncarnatie). Én zoals altijd, methodieken zijn niet het doel op zich en dus ga ik het inzetten en toepassen op een eigen ‘Esther Wijze’!😉

Wat is NEI?

NEI staat voor Neuro Emotionele Integratie. Het betekent dat het denken, dus het begrijpen (neuro) en het voelen (emotie) weer in balans komen. Het is een snelle en effectieve methode waar geen lange praatsessies voor nodig zijn (écht lieve mensen, stop met praten en start met zakken & voelen).

NEI duikt onder die ijsberg en richt zich op het achterhalen van de oorzaak van jouw klachten i.p.v. het symptoom. De oorzaak van hoofdpijn, i.p.v. de paracetamol zeg maar. We maken contact met jouw onderbewuste en de daarin opgeslagen emotie(s) en herinneringen.

Vaak wordt er na één sessie al duidelijk welke emoties of patronen de oorzaak zijn van de klachten op fysiek, mentaal, emotioneel of spiritueel niveau. Een fantastische therapievorm om (hardnekkige) klachten en patronen te doorbreken.

Waarvoor werkt NEI therapie?

NEI kan ingezet worden voor heel uiteenlopen dingen zoals: chronische vermoeidheid, hoofdpijn, chronische pijnklachten, auto-immuunziektes, huidproblemen (zoals eczeem), rug- en schouderklachten, pijn in de benen, allergieën, reuma, artrose/artritis, darmklachten, maagklachten.

Of bij emotionele klachten zoals: (faal)angst, verdriet, boosheid, woede uitbarstingen, somberheid, neerslachtigheid, spanning, stress, PTSS, burn-out, laag zelfvertrouwen, laag zelfbeeld, opgestapelde emoties, negatieve patronen, verslavingen etc.

Vorig bericht
Wat is het celgeheugen?